Allmänna villkor / Användarvillkor för Sannahanna.se

Senast uppdaterad: 2025-05-26

Välkommen till Sanna Hanna AB.
Vi rekommenderar dig att noggrant läsa igenom dessa allmänna villkor och så även Integritetspolicyn och Cookiepolicyn. Genom att använda webbplatsen sannahanna.se vid bokning och vid köp av de tjänster som finns där godkänner du, som Kund därmed de allmänna villkor som listas nedan.

1. Allmänt

Dessa allmänna villkor är tillämpliga för alla tjänster som tillhandahålls av Sanna Hanna AB org 559504-3299 i egenskap av leverantör (“Coach “) och (“Kund”) De allmänna villkoren gäller vid användning av webbplatsen www.sannahanna.se samt vid köp eller bokning av tjänster köpta i webbshoppen på webbplatsen, alternativt när Coachen och Kunden kommit överens om vald tjänst per e-post . Du som kund godkänner dessa allmänna villkor och ingår i avtalet genom att använda webbplatsen, boka coaching och genom att klicka på “Köp”- knappen i webbshoppens utcheckning, alternativt när val av tjänst skett per e-post eller andra skriftliga meddelanden mellan parten Coachen och Kunden. Eller genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev.

2. Tjänster och betalning

2.1 Vi erbjuder coaching och relaterade tjänster. Bokning sker via vår onlineplattform och betalning hanteras genom vår tredjepartsleverantör Stripe. Avtalet mellan Coachen och Kunden ingås och Kundens betalningsansvar uppstår när Kunden klickar på “Köp-knappen” i utcheckningen i webbshoppen eller via e-post bekräftar den valda tjänsten. Betalningen är bindande vid bokningstillfället, såvida inte annat särskilt anges. Alla priser anges i SEK och inkluderar moms om inte annat anges. Kunden kan även köpa vissa tjänster via faktura. Se nedan vad som gäller vid fakturaköp.

2.2 Kunden ska betala den överenskomna avgiften till Sanna Hanna AB enligt det som framgår av priset på webbplatsen och som finns på Kundens faktura. Betalning ska ske senast på förfallodagen. 10 dagars betalningsvillkor vid faktura, om inget annat särskilt anges.

2.3 Vid försenad betalning debiteras dröjmålsränta enligt räntelagen. En betalningspåminnelse med en avgift på 60 kr skickas ut vid påminnelse och Sanna Hanna AB har rätt att vid behov vidta inkassoåtgärder enligt lag. Vid betalningsdröjsmål kan tjänsterna omedelbart avbrytas utan ytterligare meddelanden till Kunden.
 

3. Avbokning och ombokning

3.1 Avbokning ska ske senast 24 timmar innan avtalad tid. Kundens uteblivna närvaro eller sen avbokning debiteras fullt. Vid förhinder kan du kontakta oss via e-post för att omboka, under förutsättning att det sker inom tidsfristen.

3.2 Coachen har möjlighet att ensidigt pausa avtalstider för t ex semester. Avtalslängden förlängs då med motsvarande tid som pausen är. Coachen ska meddela Kunden via e-post senast 1 månad innan pausen infaller. Vid oförutsedda händelser gäller följande: om Hanna som coach blir sjuk, behöver vårda sjuka barn, eller av annan anledning inte kan hålla planerad session, kommer hon att meddela Kunden detta så snart som möjligt. Om session behöver skjutas fram, kommer Kunden få tillgodoräkna sig det tillfället, och det kommer att planeras in vid ett senare tillfälle.

4. Ångerrätt

4.1 På grund av att tjänsten 1:1 coaching 60 min är individanpassad gäller ingen ångerrätt.

5. Ansvarsbegränsning

5.1 Coaching är en samtalsbaserad metod och ska inte förväxlas med terapi, behandling eller medicinsk rådgivning inom psykisk ohälsa eller medicinsk behandling. Allt deltagande sker på egen risk. Vi ansvarar inte för indirekta skador, ekonomiska förluster eller uteblivna resultat.

5.2 Kundens egen delaktighet i processen är viktig och avgörande. Det är viktigt att Kunden berättar om eventuella hälsoproblem och medicinsk behandling.

6. Immateriella rättigheter

Allt material på webbplatsen – inklusive text, bilder, grafik, och digitala resurser – är skyddat enligt upphovsrättslagen. Materialet får inte kopieras, spridas eller användas i kommersiellt syfte utan skriftligt tillstånd.

7. Ändringar av tjänster och villkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera dessa villkor. Väsentliga ändringar kommuniceras via e-post eller direkt på webbplatsen. Fortsatt användning efter ändring innebär att du accepterar den nya versionen.

8. Force majeure

Vi är inte ansvariga för förseningar eller underlåtelse i prestationer som beror på omständigheter utanför vår kontroll, inklusive men inte begränsat till, naturkatastrofer, tekniska fel, sjukdom, myndighetsåtgärder, eller liknande händelser.

9. Tillämplig lag och tvist

Svensk lag gäller. Tvister ska i första hand lösas vid förhandling mellan Sanna Hanna AB och Kunden. Om en lösning ej kan nås i samförstånd, ska tvisten avgöras i enlighet med svensk lagstiftning och föras i svensk domstol.

10. Priser och avgifter

Priser och rabatter kan ändras.

11. Garantier

Du som företrädare för Kunden garanterar att du är behörig företrädare att ingå avtal med Coachen för kundens räkning. Coachen kan inte garantera att Kunden kommer nå specifika resultat utifrån de tjänster Coachen erbjuder. Då det specifika resultatet handlar om hur klienten tar ansvar för och implementerar de steg till handlingsplan som framkommer under sessioner.

Copyright @ sannahanna. All rights reserved

sannahanna - Powered By Zenler